מרק ירקות

בעקבות היום הגשום
הייתי עסוקה בפנטזיה
על מרק הירקות שאכין.
ליתר דיוק הפנטזיה היתה
על המרק שאוכל
{אחרי שאכין…}
הלכתי לקניות אחרי העבודה
ירקות, עלים וגרונות עוף
{כי לא היה הודו}
לקחתי את שחר מהגן,
הלהבתי אותו בדרך
על הסינרים שנלבש
ועל זה שנהיה שני טבחים מבשלים.
ההתלהבות נגמרה בשלב הסינרים
ועברה ל"אמא כבר המון המון זמן
לא ראיתי שרק"
וגם- "אמא אני רוצה תפוח בדבש"
"אני צמא"…"תכסי אותי".
אז נותרתי אני- טבח אחד מבשל…
אבל בהתלהבות!
והכנתי במרץ את המתכון
שרוני נתנה לי בבוקר,
שהוא למעשה של אמא שלה.
והנה הוא לפניכם:

מרק ירקות של אמא של רוני

מוקדש באהבה לשחר שאכל  ואמר
אמא המרק שלך כל כך טעים,
לא ראיתי מרק כזה טעים בכל העולם!".
{מה עוד אפשר לבקש?..}

גרונות הודו/ עוף

2 בצלים חתוכים לרבעים

גזר, דלעת, בטטה וקישוא

שורש סלרי ועלים

צרור גדול פטרוזיליה

צרור גדול כוסברה

2 שיני שום שלמות וקלופות- אם רוצים…

כורכום, מלח ופלפל גרוס טרי
מבשלים את הגרונות במים רותחים מספר דקות. מוציאים את הגרונות לקערה ומרוקנים את המים
עם השומנים. שוטפים את הסיר ומתחילים מחדש- ממלאים בסיר מים נקיים ובתוכם שמים חזרה את
הגרונות, מוסיפים את הבצלים, חותכים את הגזרים לחתיכות גדולות ומוסיפים גם.
גם את שאר הירקות-השורש, הקישוא, הבטטה והדלעת חותכים גס ומוסיפים לסיר. מתבלים במלח
ופלפל טרי ובכורכום. הטעם של הכורכום הוא דומיננטי- אז כדאי לשים ממנו קצת ומקסימום
להוסיף בהמשך. מביאים לרתיחה. מקטינים את האש ואחרי כרבע שעה מוסיפים את הפטרוזיליה,
עלי הסלרי והכוסברה {להכניס את צרורות העלים שלמים- לא לקצוץ אותם}. מכסים ומבשלים.
בינתיים בסיר נפרד בישלתי אטריות למרק. כשהמרק מוכן מוציאים את כל העלים הירוקים מהסיר.
מגישים עם אטריות, שקדי מרק וכוסברה טריה קצוצה.

*   *   *

זכרון ילדות

כולנו יושבים לאכול במטבח,
עדי אחותי הקטנה
שלדעתי היתה אז בגן
מתלהבת ממה שאמא שלי הכינה
אמא זה כל כך טעים, כל כך טעים
זה ממש טעים…

…אבל אל תכיני את זה עוד פעם.

{חיוך}

6 תגובות

מתויק תחת ילדים, מה קורה במטבח

6 תגובות ל-“מרק ירקות

  1. ואוו שרוני! התמונה הזאת עושה לי געגועים הביתה למרק של אמא!

  2. shosh

    שרונצ'ה זה נראה נפלא ואני כבר מזמינה צלחת פינוק כזאת לכשאבוא!!!
    גם אני בישלתי מרק ירקות שלצערי הרב נגמר הערב ואשר טעם לי ברמות.
    אמנם בלי גרונות אך שאר המרכיבים זהים בתוספת ג'ינג'ר טרי ופרחי כרובית שלדעתי הוסיפו המון. ביי ולילה טוב. אוהבת אותך אמא

  3. rinat

    אלופה!!!🙂 גם אנחנו התענגנו על מרק עוף מהביל עם ירקות וקניידלאך, ובחוץ ריקדו להן טיפות הגשם ושרו את שירן………….. ישנם רגעים קסומים בהם חסד גדול נפרש, והכל פשוט מושלם, מדוייק, ונפלא. הכל בדיוק כפי שהוא צריך להיות !!!
    חיבוקים של אור לכל המקסימים
    מהדודה🙂

כתיבת תגובה

