פסח מה זה השטויות האלה?..פוסט אישי במיוחד

22322530התמונה לקוחה מכאן

פסח מה זה השטויות האלה?..

כן. השנה קדחת הפסח

קפצה עלי מוקדם.

ולא- לא התכוונתי לניקיונות.

איך שנגמר פורים,

מתחילים לדבר על החג.

איפה אתם בחג, עם מי וכו' וכו'.

למעשה אצלי לרוב זה ידוע.

שנה בצד שלי,

ושנה בצד של הבעל.

בשנים האחרונות אפילו

הצלחתי לתאם עם אחיותי

שה "צד שלי"

יקרה אצל שלושתינו באותה השנה.

חצי נחמה.

עד כאן הכל נורמלי ורגיל.

אלא שאני לא סובלת את החג הזה!

לא משנה באיזה צד חוגגים.

{ואל תפגעו- זה לא אתם, זו אני}

*   *   *

פעם כשהייתי ילדה,

היינו עורכים את הסדר

עם סבא וסבתא.

אהבתי את זה.

את האוכל של סבתא

{חוץ מהבורשט…}

את האופן שבו סבא שלי היה קורא

את ההגדה ושר את השירים.

את החיפוש אחרי האפיקומן

{בד"כ חפיסת שוקולד

שאליה מוצמד שטר כסף בגומיה

וכל אחת מאתנו הייתה נכנסת

בתורה לחדר ומחפשת אותו}

את זה שישנו אצל סבא וסבתא

ובבוקר היינו משחקים באגוזים

על קרש עץ גדול.

כל שנה אותו הדבר בדיוק.

היו זמנים…

{חיוך}

*   *   *

מאז שסבא וסבתא

כבר ישנים בחוץ,

ואבא ואמא התגרשו,

פסח זה לא פסח עבורי.

זאת מכה.

ושלא כמו זה שאינו יודע לשאול

אני כן שואלת

למה נפלה עלינו כזו מכה?..

לא מספיק מכות מצרים?..

הם אמנם קיבלו 10

אבל אצלנו זה לכל החיים!

*   *   *

masada3_498

הצילום לקוח משער לחסות

בשנה שעברה

בפעם הראשונה בחיי

הברזתי למשפחתי בחג.

{כן זה היה בצד שלי

הורים, אחיות, גיסים ואחיינים-

כ ו ו ו ו ו לם}

מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?..

שבלילה הזה,

יחד עם הבעל והילדים

ירדנו לדרום עם חברים

ועשינו סדר פסח

למרגלות המצדה,

לאורו של הירח המלא.

הייתי מאושרת!

הרגשתי כמו בת ישראל במדבר.

ראיתי את האור!

{חיוך}

ונוכחתי לדעת שלא קרה כלום.

פסחתי על הפסח.

ככה סתם.

פשוט.

ולמה לא בעצם?..

יש כל כך הרבה חגים,

ערבי חג,

חול המועד,

חג שני

ימי הולדת,

ימי נישואים,

ארוחות שישי

ושלל אירועים במהלך השנה

בהם אנו מבלים בחיק המשפחה.

מה יש?..

אז היה ערב אחד פחות.

*   *   *

השנה זה בצד של הבעל.

חזרנו לנורמה.

ומשהו בתוכי מסרב

לחזור לתלם הזה.

אז כדי לעודד את רוחי הנכאה

צפיתי כבכל שנה

בעדי אשכנזי

פסח מה זה השטויות האלה?..

{אותי זה מצחיק}

אין כמו צחוק בריא

להקלה מהסטרס של החג.

וכמה חבל לי

שהסטרס של החג הזה

הגיע אלי השנה מוקדם מהרצוי.

{איפה החיוך?..}

בשנה שעברה

הבטחתי לכם שאחרי זה

תבואו לערב החג

בגישה חיובית יותר.

מזל שיש לי עוד

כמה שבועות

להתאמן על זה.

*   *   *

תגובות יתקבלו בברכה

{יותר מתמיד}

וגם קצת עידוד, מה יש?..

blog icon

10 תגובות

מתויק תחת הארות קטנות וגדולות, חגים

10 תגובות ל-“פסח מה זה השטויות האלה?..פוסט אישי במיוחד

  1. שרוני אתם מוזמנים לעשות פסח אצלנו🙂

  2. אחותי שלי, מבעד לבאסה כתבת יפה ומשעשע!! גם אני מתגעגעת לאפיקומן ולמשחקי אגוזים של סבא🙂 אבל כמו שאמרת…זה רק ערב אחד בשנה, קחי אויר, ואולי תופתעי לטובה🙂

  3. יפה ונוגע ללב שרון, ומעורר הזדהות גדולה. זה באמת כבר לא אותו חג… נהיה מעיק. גם אנחנו חותכים מדי כמה שנים ואחד הערבים הקסומים במיוחד שזכורים לי כחוגגת בוגרת היה כשארחנו אצלנו חברים על הדשא, על כריות עם המון פרחים מסביב, עם הגדה שאני ערכתי בדגש חזק מאוד על אביב וחרות והמון שירים שהילדים מכירים מהגן והיה כל כך רגוע ונעים ומעניין. אנשים תקועים על המסורת אבל פסח הוא בדיוק החג לרענן ולהתרענן בו ו…לצאת מן המיצר ( יציאת מצרים). ואם כלום לא משכנע את המישפוחה את יכולה לטעון שלפי בית שמאי שותים שמונה כוסיות… זה כבר יסדר אותך…❤ 🙂

  4. לפני הכל..נראה לי שאני צריכה משקפיים כי חשבתי שזה "מתוייק תחת חארות קטנות וגדולות" ולקח לי כמה שניות להבין שזה הארות. לא חשוב.. (=
    הפוסט שלך גורם לי להבין איך כולנו במדינה הזאצת דומים אחד לשני בקטע הזה. פשוט אחד לאחד מזכיר לי את החג במשפחה שלי.
    מחזקת ידך (=

    • קודם כל, תודה🙂
      ודבר שני, ואו…לטובת אלו שצריכים משקפיים…ולא נעים להודות {או אולי דווקא כן?…} שאני כבר נמנית עליהם… אולי באמת כדאי להחליף את שם הקטגוריה?.. למרות שאלו באמת "הארות" מבחינתי…אני אנסה לחשוב על משהו. רעיונות יתקבלו בברכה🙂
      ובינתיים חג שמח…

  5. אידיתי יקרה, תודה. פסח על הדשא שלך נשמע קסום!
    אולי תשלחי לי למייל את ההגדה שלך שיהיה לי לשנה הבאה לפחות, בינתיים אני אלך על הוורסיה של שמאים כמו שהצעת…🙂 תראי מה קרה לפני שנתיים כששתיתי יותר מארבע כוסיות…. https://gonnabe40.wordpress.com/2011/04/21/%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%A0%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%94-%D7%A0%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%92%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%96%D7%94/

כתיבת תגובה

